Link met de eindtermen 

Door met Questionmark te werken, kan je volgende eindtermen aan bod laten komen in de les. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe de rest van de les wordt ingevuld. Hierbij hebben wij ons laten inspireren door de gegeven voorbeelden van hoe deze app kan ingezet worden in de les. De eindtermen die hoe dan ook aan bod komen bij het gebruik van deze app, werden met groen aangeduid.

 

1. Functionele taalvaardigheid

De leerlingen kunnen

1.   uit mondelinge en schriftelijke informatie de essentie halen.

2.   over die informatie reflecteren en ze evalueren.

3.   ingewonnen informatie mondeling gebruiken.

4.   mondeling argumenteren.

6.   zich mondeling duidelijk uiten.

 

3. Functionele informatieverwerving en -verwerking

De leerlingen kunnen

11.  relevante informatie in concrete situaties vinden, selecteren en gebruiken.

12.  informatie uit uiteenlopend tekstmateriaal begrijpen en gebruiken.

13.  spontaan gebruik maken van voor hen relevante informatie- en communicatietechnologie (ict).

 

4. Organisatiebekwaamheid

De leerlingen

16.  kunnen bij groepsopdrachten

  • overleggen en actief deelnemen
  • in teamverband instructies uitvoeren
  • reflecteren en bijsturen

 

5. Tijd- en ruimtebewustzijn

De leerlingen

19.  kunnen belangrijke wereldproblemen herkennen en bespreken.

 

6. Maatschappelijk en ethisch bewustzijn, weerbaarheid en verantwoordelijkheid

De leerlingen

25.  kennen de voor hen relevante aspecten van de sociale wetgeving en het arbeidsrecht.

29.  zijn ingesteld op een bewust en verantwoord consumentengedrag.

31.  zijn gemotiveerd om te zorgen voor de eigen gezondheid en het eigen welzijn en dat van anderen.